donderdag 11 februari 2010

donderdag 11/02

hoi tout le monde,

Vandaag terug begonnen aan een korte 3 daagse werkweek om dan weeral 2 dagen thuis te zijn, en al goed dat ik dan thuis ben, want vanaf dit weekend staan de komende vrije weekends in het teken van Carnaval vieren..

De dienst dan. Er diende gewerkt te worden van 5u01 tot 12u43, best wel een relaxte dienst, al het tenminste niet zo'n winterweer was als deze ochtend.. Ik had wel het geluk van woensdag niet per bus te moeten rijden, want het leek dan wel een totale chaos, zoals ik van collega's vernomen heb.

Er diende eerst leeg nr St niklaas station gereden te worden om daar met lijn 93 naar Antwerpen L.O. te rijden. Ik ben met 6 minuten vertraging vertrokken te station en ben 4 minuten te vroeg op L.O. aangekomen. Dus ik kan mezelf wel op de borst kloppen dat ik goed gereden heb. Dat is ook het voordeel met een standaardbus. Alleen moeten we de automobilisten toch eens aanmanen om gas te geven op stukken die gestrooid zijn en enkel met aangepaste snelheid te rijden als het glad op de weg is..
Maja, de meeste 'ouderen' hebben hun rijbewijs destijds bij ne zak frieten gekregen :-)

Dan diende er van Antwerpen naar Hamme gereden te worden op lijn 99s. Daar kwam ik ook mooi op tijd aan. Dan terug naar Antwerpen op lijn 99s en in Antwerpen was ik een 5tal min. te laat, wat op zich nog wel meevalt met dit weer.

Dan leeg naar St Niklaas op de E17 en dat ging ook vlot. Wel steeds achter collega 3742 gehangen omdat je met zo'n weer niet moogt voorbijsteken op de autosnelwegen. Natuurlijk zijn er een pak (buitenlandse) chauffeurs die er zich niet aan houden. Maja, controle hierop gebeurt dan ook zelden!!

Dan uiteindelijk met 5 min. vertraging in St niklaas vertrokken richting Aalst Station op lijn 9s. Daar dus ook te laat aangekomen wegens omleidingen te Lebbeke en Aalst zelf wegens het opstellen van carnavalstribune. Lijn 9s halteert voorlopig in de Fabriekstraat, aan de Cream ( die ijsjeszaak).

Dan nog eens terug naar st niklaas om uiteindelijk om 12u25 afgelost te worden door een collega.

De bussen waren beide VH NEWa360's : 4344 voor de dienst en 4354 voor de aflos.

Onderaan 3 foto's voor de verandering:

Foto 1 en 2 zijn genomen om 6u30 te Antwerpen Linkeroever



Foto 3 is genomen te Aalst Fabriekstraat


morgen vrijdag een coupƩ dienstje met ritten op lijnen 31-81

Geen opmerkingen:

Een reactie posten