woensdag 27 januari 2010

woensdag 27/01

hoi iedereen,

de laatste werkdag alvorens 2 dagen thuis te zijn, en laten we zeggen dat ik content ben. Ik doe niet graag vroege of coupé diensten, liever late diensten, gewoonweg omdat ik slecht uit mijn bedje kan.
Komt er dan ook nog eens bij dat ik sinds maandag officieel verkouden ben. En daarmee gepaard zijn de niesbuien, de tranende ogen, de oren die toezitten en de borst die zich stilaan ook al begint te roeren... Daarom dat die 2 dagen best goed van pas komen. :-)

De dienst dan. De dienst van vandaag heb ik vorige week dinsdag ook al gedaan, alleen de laatste rit werd deze keer een lijn 95 van Linkeroever tot StNiklaas Statie :-)
De bus van dienst was nl gezien Premier 3680 maar deze stond in panne in de atelier. Dus werd me 2983 toegewezen, een AG700 dus. En iedereen weet hier ondertussen wel al dat ik dolgraag met deze reeks rijd. Gewoon omdat je deuren sneller dicht zijn, ook al open je ze manueel. Ook op optrekken qua snelheid is hier veel beter dan de tragere Premiers. Nadeel is mss dat die bussen hun beste jaren al eventjes achter de rug hebben en dat de stuurpost een beetje krapper is.
Nuja, ik ging dus nr m'n bus en wat bleek: deze stond nog ni te draaien... dus deze maar gestart, verwarming opgezet en de ruit ontdooit. Tegen dat ik in Temse was om mijn eerste rit te beginnen kwam er vooraan warme lucht uit.

Maar achteraan daar was het ijs en ijskoud... Achteraf bleek dat normaal gezien bij deze reeks de verwarmingsknop op warme lucht staat als die naar links staat. Bij deze bus moest je die knop naar rechts zetten om warme lucht te krijgen. Heb dat ontdekt om 8.40u, dwz heb dus 2u30 lang rondgereden zonder verwarming vr de reizigers :-)

Je kan deze bus trouwens direct ontwaren tussen al de andere bussen. Want de filmkastverlichting is al 2 maand defect, zowel vooraan, zijkant als achteraan. Ik denk dat de lampjesvoorraad op is :-)

De bus dan:

Foto 1 : AB 2983 op de wachthalte op de Noordlaan ( achterkant station)


Foto 2 : AB 2983 na de dienst op de ledige rit over de Singel te St Niklaas.


Terug op het net te vinden nu zaterdag met namiddagdienstje met gelede bus op lijn 91

2 opmerkingen: