maandag 8 maart 2010

maandag 8 maart

het sneeuwt het sneeuwt...
Wie had er na gisteren gedacht dat vandaag er een nieuwe winterprik zou arriveren?
Gisteren zalig warm ( achter glas of uit de wind :-) ) en deze middag niks anders dan natte sneeuw... Dit is Belgiƫ dus.

Een geluk dat ik pas om 15u moest beginnen en dan waren de sneeuwbuien allang gestopt. Ik moest vandaag normaal gezien met standaardloop 2036 buiten maar daar stond tot mijn verbazing een gelede bus op, nl. Premier 3669 ( ook wel gekend als de sexbus, vraag me niet hoe dat komt).. Nu is het vrij ongewoon dat gelede bussen op standaardlopen staan, maar de laatste paar dagen zijn er een paar standaardbussen in panne gevallen: zo o.a. 4343, 3746, 4355, etc...


De dienst begon te Dendermonde Nachtegaalstraat met een rit op lijn 68 nr Lokeren. Sinds vandaag is het omleiding te Grembergen, dus met deze omleiding + nog een omleiding te Lokeren was ik 12 minuten te laat. Maar pauze genoeg hoor.
Daarna richting Dendermonde gereden. Nadat ik te Hamme Zogge mijn foto voor hieronder genomen had, was er een probleem met prodata ( dienst opgestart - geen datacassette). Ik mijn busje opzijgezet om te herstarten, maar dan weigerde de bus ineens dienst. Bleek dat batterij blijkbaar plat was.
Dan maar oproep gedaan en na verloop van tijd brachten ze me NewA360 4341 waarmee ik de rest van de dienst heb afgewerkt.
Die rest verliep goed, alleen heb ik 10 minuten aribustijd gekregen om 19u31, waardoor ik mijn volgende rit met 10 min vertraging heb aangevat. Merk ook ng op dat er nu ook een omleiding is te Bazel Dorp en dat is best wel een leuke. Veel veldweggetjes en draaien en keren :)

Foto 1: Ab 3669 te Hamme Zogge


Foto 2: Ab 3669 in panne



Morgen dinsdag een namiddagdienstje met gelede bus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten