De voorlaatste werkdag van 2009 zit er weeral op, en het was me een dienstje met de nodige ambiance. Het begon al met de bus. Normaal gezien moestek buiten met Premier 3674, maar aangezien er op 27/12 in het onderhoudsboekje werd geschreven dat remorque zwaar uit center loopt, dan toch maar beslist deze te laten staan. Effe naar Atelier gewandeld en die stelden me voor van 3675 te nemen. Ik daar dan naartoe en deze bus was mooi gedweild, mooi gestofzuigd ... maar er bleef een dakluik openstaan dat niet meer dicht kon gedaan worden... Dus terug nr Atelier en daar zeiden ze me dat ik iedere bus mocht nemen waar getankt op stond. Nu ja, de keuze was vlug gemaakt dan en het werd AG 2976 ( idd onze leuke AG700 reeks). De bus reed goed, alleen dampten de ruiten enorm snel aan ( ook al ging de luchtblazer op maximum). Ook regende het binnen en was er geen stuurpostverlichting, maja, de bus reed goed en dat is dezerdage ook al een geluk!!
Verder op de dienst nog 2x de centrale controle meegehad en 1x diende er politie bijgeroepen te worden omdat er een reiziger zijn identiteit weigerde kenbaar te maken. Hij zal ondertss ook al weten wat de rekening is.
Dezerdage is het op de bus ook redelijk zwaar qua ontvangsten. Vandaag bijvoorbeeld net geen 75,00EUR ontvangen, heb al dagen gehad vorige week van 84,00EUR; 75,00EUR; 44,50EUR... en allemaal betalen ze met kleingeld, dus nu zit mijn geldlader echt wel overvol!!
Het is dezerdage ook moeilijk om tijdens een late dienst nog deftige foto's te nemen, dus hieronder een zij-aanzicht van de 2976.
Morgen Thuis, donderdag dezelfde late dienst als vandaag, alleen stopt hij 3u vroeger (15u16 - 20u43)
dinsdag 29 december 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Moeha, dé bus van de stelplaats.
BeantwoordenVerwijderenNatuurlijk niet meer deftig onderhouden, maarja, over een paar weken zullen de AG700 dan ook moeten verdwijnen... Tenminste, als de hybrides eindelijk eens geleverd gaan worden.
En 't is niet dat de Premiers veel beter onderhouden zijn hé :-D.